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【特集】“テレビ”はどうなる?

【広告意思決定論】ブランド成長におけるテレビCMの役割

【引用文献】

  • Ambler, T. (2004). ROI is dead: Now bury it. WARC, Issue 453.
  • Binet, L., & Field, P. (2017). Media in focus: Marketing effectiveness in the digital era. Institute of Practitioners in Advertising.
  • Dawes. J. (2021). Advertising effectiveness and the 95-5 rule: Most B2B buyers are not in the market right now. In J. Romaniuk, B. Sharp, J. Dawes, & S. Faghidno, How B2B Brands Grow. The B2B Institute. LinkedIn.
  • Dawes, J., Graham, C., Trinh, G., & Sharp, B. (2022). The unbearable lightness of buying. Journal of Marketing Management, 38(7-8), 683-708.
  • Lodish, L. M., Abraham, M., Kalmenson, S., Livelsberger, J., Lubetkin, B., Richardson, B., & Stevens, M. E. (1995). How TV advertising works: A meta-analysis of 389 real world split cable TV advertising experiments. Journal of Marketing Research, 32(2), 125-139.
  • Phua, P., Hartnett, N., Beal, V., Trinh, G., & Kennedy, R. (2023). When brands go dark : A replication and extension: Examining market share of brands that stop advertising for a year or longer. Journal of Advertising Research, 63(2), 172-184.
  • Sethuraman, R., Tellis, G. J., & Briesch, R. A. (2011). How well does advertising work? Generalizations from meta-analysis of brand advertising elasticities. Journal of Marketing Research, 48(3), 457-471.
  • Shapiro, B. T., Hitsch, G. J., & Tuchman, A. E. (2021). TV advertising effectiveness and profitability: Generalizable results from 288 brands. Econometrica, 89(4), 1855-1879.
  • Sharp, B. (2010). How brands grow: What marketers don't know. Oxford University Press.
  • Sharp, B. (2017). Marketing: Theory, evidence, practice. Melbourne. Oxford University Press.
  • WARC. (2023). Growth efficiency: Marketing’s existential metric. WARC, Tracksuit, & Perpetua.

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この記事の著者

芹澤 連(セリザワ レン)

マーケティングサイエンティスト。数学/統計学などの理系アプローチと、 心理学/文化人類学などの文系アプローチに幅広く精通。 非購買層やノンユーザー理解の第一人者として、消費財を中心に、 化粧品、自動車、金融、メディア、エンターテインメント、インフラ、D2Cなどの戦略領域に従事。 エビデンスベースのコンサルティングで...

※プロフィールは、執筆時点、または直近の記事の寄稿時点での内容です

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MarkeZine(マーケジン)
2025/06/10 11:46 https://markezine.jp/article/detail/48852

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